Grójecki Ośrodek Sportu

Adres

ul. Laskowa 17

05-600 Grójec

Telefon

48 664 30 42

Stanowiska

Grójecki Ośrodek Sportu „Mazowsze” zarządza majątkiem Gminy

1. Hala Sportowa
2. Kryta Pływalnia
3. Pawilon administracyjno-biurowo hotelowy
4. Stadion

Kryta Pływalnia „Wodnik” i Korty Tenisowe

Adres: 05-600 Grójec, ul. Drogowców 12
Telefon: 48 664-40-40
Godz. otwarcia: 6.00-22.00

Hala Sportowa „SPARTAKUS”

Adres: 05-600 Grójec, ul. Polna 17
Telefon: 48 664-40-32

Hotel „STADION”

Adres: 05-600 Grójec ul. Laskowa 17
Telefon: 48 664-30-42
Godz. otwarcia: całodobowo

Statut Grójeckiego Ośrodka Sportu „Mazowsze”

Statut
Grójeckiego Ośrodka Sportu „Mazowsze”


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Grójecki Ośrodek Sportu „Mazowsze” jest jednostką organizacyjna Gminy Grójec.

§ 2

Grójecki Ośrodek Sportu „Mazowsze” zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:
- Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 roku w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych /Dz. U. Nr 122 poz.1133 z 2000r./
-Ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej Dz.U. 25 poz. 765 z 1996r.
-Ustawy oz dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych Dz.U. 155 poz. 5773 z 1998r.
Uchwały Rady Miejskiej z dnia 9 grudnia 1991 r. w sprawie reorganizacji MGOSiR i utworzenia Grójeckiego Ośrodka Sportu „Mazowsze”.

§ 3

Ośrodek jest zakładem budżetowym działającym na podstawie art. 19 Ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych Dz.U. 155/98 poz 5773 i rozlicza się z budżetem Gminy.

§ 4

Terenem działania Ośrodka jest Gmina Grójec.
Siedziba Grójeckiego Ośrodka Sportu „Mazowsze” znajduje się w Grójcu przy ul. Laskowej 17.

II. ZADANIA I METODY DZIAŁANIA

§ 5

Zadaniem Ośrodka jest zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie kultury fizycznej, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, a w szczególności:
- organizacja imprez dla ludności w zakresie kultury fizycznej,
- prowadzenie sportu wyczynowego (sekcji sportowych),
- przygotowywanie, konserwacja i eksploatacja obiektów, urządzeń sportowych,
- prowadzenie sportu rekreacyjnego dla mieszkańców z terenu Miasta i Gminy.


§ 6

Ośrodek może świadczyć usługi dla innych gmin odpłatnie.


III. ORGANY OŚRODKA

§ 7

Ośrodek jest reprezentowany przez Dyrektora, który jest odpowiedzialny za całokształt jego działalności.

§ 8

Do składania oświadczeń w imieniu Ośrodka w zakresie zobowiązań majątkowych upoważnione są osoby: Dyrektor i Główny Księgowy.

§ 9

Nadzór funkcjonalny nad Ośrodkiem sprawuje Zarząd Gminy i Miasta Grójec.

§ 10

Ośrodek utrzymuje się z dotacji z budżetu Gminy, jak również prowadzi własną działalność gospodarczą.

IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 11

W zakresie odpowiedzialności i reprezentowania Ośrodka stosuje się przepisy Ustawy o samorządzie gminnym oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.

§ 12

Statut Ośrodka oraz jego zmiany uchwala Rada Miejska. § 13 Regulamin Organizacyjny Grójeckiego Ośrodka Sportu „MAZOWSZE” zatwierdza Zarząd Gminy i Miasta w Grójcu na wniosek Dyrektora GOS.

Grójecki Ośrodek Sportu „Mazowsze” R E G U L A M I N

Grójecki Ośrodek Sportu „Mazowsze”

R E G U L A M I N

R o z d z i a ł I
Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin określa strukturę organizacyjną, przedmiot i zakres działania oraz kompetencje Grójeckiego Ośrodka Sportu „Mazowsze” w Grójcu, zwanego dalej Ośrodkiem.

§ 2

Ośrodek działa na podstawie:
1.Ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej Dz.U. Nr 25, poz.765 z 1996 r z późn.zm. (tekst jedn.Dz.U.Nr 81, poz.889 z 2001 r).
2. Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych Dz.U.Nr 155, poz.5773
z 1998 r.
3. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych (Dz.U. Nr 122 poz. 1133 z 2000 r).
4. Uchwały Nr XXX/246/2001 Rady Miejskiej z dnia 26 lutego 2001 r. w sprawie uchwalenia Statutu Grójeckiego Ośrodka Sportu „Mazowsze” w Grójcu.
5. Uchwały Nr 120/201/02 Zarządu Gminy i Miasta Grójec z dnia 10 września 2002 r
w sprawie przekazania nowowybudowanej hali sportowej z zapleczem i zespołem boisk sportowych w Grójcu do struktury Grójeckiego Ośrodka Sportu „Mazowsze” w Grójcu.

§ 3

Bezpośredni nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Burmistrz Gminy i Miasta Grójec.


R o z d z i a ł II
Zakres działania Ośrodka.

§ 4

Ośrodek prowadzi gospodarkę finansową na podstawie własnych planów finansowych.

§ 5

Do zakresu działania Ośrodka należy:
1. Administrowanie i eksploatacja obiektami sportowo-rekreacyjnymi.
2. Organizacja szkoleń i doszkalań kadry dla potrzeb kultury fizycznej na zlecenie zainteresowanych organizacji i instytucji.
3. Organizacja imprez w zakresie kultury fizycznej
4. Przygotowanie, konserwacja i eksploatacja obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych.
5. Prowadzenie wypożyczalni sprzętu sportowego.
6. Organizacja różnych usług dla ludności w zakresie sportu i rekreacji.
7. Udostępnianie obiektów sportowych i rekreacyjnych dla organizowania różnych imprez.
8. Prowadzenie sportu wyczynowego (sekcji sportowych ).
9. Prowadzenie działalności gospodarczej.
10. Organizacja imprez kulturalno sportowych dla Miasta i Gminy.

R o z d z i a ł III
Struktura organizacyjna

§ 6

1. Ośrodkiem kieruje dyrektor przy pomocy kierowników działów.
2. Dyrektora zatrudnia Burmistrz Gminy i Miasta Grójec.
3. Głównego księgowego zatrudnia Dyrektor.

§ 7

Wykaz stanowisk, komórek organizacyjnych:
1. Dyrektor
2. Dział finansowo księgowy:
- Główny Księgowy
- stanowisko ds. finansowo-księgowych, rachuby płac,
- stanowisko ds. finansowo –księgowych,
- recepcjonista - kasjer
3. Stanowisko ds. organizacyjnych, osobowych,
4. Kierownik działu administracyjno technicznego
5. Inspektor d/s sportu,
6. Instruktor sportu
7. Ratownicy Krytej Pływalni,
8. Konserwatorzy:
- Stadionu Sportowego,
- Krytej Pływalni,
- Hali Sportowej
9. Pracownicy obsługi zaplecza:
- bazy noclegowej,
- Krytej Pływalni
- Hali Sportowej

§ 8

1. Dyrektor kieruje całokształtem działalności Ośrodka, zgodnie z zasadami jednoosobowego kierownictwa i jest za tę działalność odpowiedzialny.

2. Do bezpośredniego zakresu działania Dyrektora należy:
a) Reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz.
b) Ponoszenie odpowiedzialności za gospodarkę finansową Ośrodka.
c) Ustalanie oraz czuwanie nad przestrzeganiem właściwego podziału pracy, zgodnie
z regulaminem organizacyjnym oraz w zależności od potrzeb, dokonywania korekt
i ulepszeń w systemie organizacyjnym Ośrodka.
d) Czuwanie nad prowadzeniem działalności Ośrodka zgodnie z zasadami oszczędnej
i celowej gospodarki, podejmowania decyzji zapewniających prawidłową działalność Ośrodka.
e) Dążenie do stałego podnoszenia kwalifikacji pracowników, poprawy warunków BHP, nadzorowanie całokształtu spraw osobowych, płacowych oraz dyscypliny pracy
w oparciu o obowiązujące przepisy.
f) Nadzór i kontrola sprawozdawczości statystycznej.

g) Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi sprawującymi funkcje nadrzędne
i równoległe.
h) Koordynacja pracy poszczególnych stanowisk w Ośrodku.
i) Wydawanie aktów wewnętrznych.
3. Dyrektor jest odpowiedzialny za całokształt działalności, a w szczególności za:
a) Racjonalne gospodarowanie powierzonym „trwałym majątkiem”,
b) Utrzymywanie w/w majątku w należytym stanie technicznym,
c) Realizowanie zadań powierzonych przez Burmistrza Gminy i Miasta w Grójcu
d) Prowadzenie działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami
e) Dyscyplinę i efektywność pracy,
f) Warunki pracy załogi.

4. Dyrektorowi w celu wykonywania jego zadań, przysługuje prawo do podejmowania
decyzji we wszystkich sprawach dotyczących działalności Ośrodka nie będących
w kompetencji jednostki nadrzędnej.
Dyrektor posiada uprawnienia do podejmowania decyzji w sprawach:
- Dysponowania majątkiem Ośrodka w granicach obowiązujących przepisów.
- Celowości wydatków Ośrodka w ramach zatwierdzonego budżetu.
- Przyjmowania , zwalniania, karania i nagradzania pracowników zgodnie
z obowiązującym ustawodawstwem pracy.
- Decydowania o nabywaniu oraz zbywaniu zbędnych lub zużytych środków trwałych,
materiałów i przedmiotów, maszyn i urządzeń, po uzgodnieniu z Burmistrzem Gminy
i Miasta Grójec.
- Wnioskowania zmian struktury organizacyjnej Ośrodka i przedkładanie ich do
zatwierdzenia Burmistrzowi Gminy i Miasta Grójec.
- Ustalania zadań, uprawnień, pełnomocnictw oraz zakresu odpowiedzialności
pracowników w ramach obowiązujących przepisów prawa.

§ 9

Dyrektor reprezentuje Ośrodek na zewnątrz w ramach upoważnienia wydanego przez Burmistrza Gminy i Miasta Grójec.

§ 10

Dyrektor jest zobowiązany do składania Burmistrzowi Gminy i Miasta Grójec półrocznego
i rocznego sprawozdania rzeczowego oraz finansowego z wykonania planu budżetu.

§ 11

1. Obowiązki Głównego Księgowego regulują przepisy zawarte w Ustawie z dnia
26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 155, poz.1014; ost.zm.Dz.U.z 2001 r. Nr 145, poz.1623)
2. Główny Księgowy kieruje, organizuje, nadzoruje i koordynuje pracę Ośrodka w zakresie działalności finansowej, rachunkowości i sprawozdawczości oraz sprawuje kontrolę w tym zakresie w poszczególnych komórkach.
3.Głównemu Księgowemu podlega dział finansowo- księgowy, recepcjoniści i kasjerzy.
4. Do obowiązków Głównego Księgowego z tytułu nadzoru i kontroli w szczególności należy:
- Podejmowanie środków w celu zapobiegania nadużyciom, marnotrawstwu i innym nieprawidłowościom w funkcjonowaniu Ośrodka,
- Zgłaszanie ewentualnych nieprawidłowości Dyrektorowi.
- Sprawowanie nadzoru, instruktażu oraz kierowanie pracowników na szkolenia w zakresie finansowo – księgowym,
- Organizowanie obiegu dokumentów dotyczących ruchu środków obrotowych
i podstawowych Ośrodka,
- Czuwanie nad terminowym i prawidłowym dokonywaniem i rozliczaniem inwentaryzacji majątku,
- Sporządzanie planów techniczno – ekonomicznych oraz obowiązujących sprawozdań finansowych i dokonywanie analiz,
- Prowadzenie kontroli finansowej, opracowywanie zaleceń oraz czuwanie nad ich wykonaniem wg obowiązujących przepisów,
- Prawidłowe zabezpieczenie dokumentacji finansowo – księgowej,
- Bieżąca kontrola operacji gospodarczych,
- Zgłaszanie zastrzeżeń i odmawianie podpisów w przypadkach decyzji Dyrektora niezgodnych z przepisami dotyczącymi przeprowadzenia operacji gospodarczych.

5.Ponadto do obowiązków głównego księgowego należy:
- Podpisywanie w imieniu Ośrodka:
a) dokumentów bankowych
b) zleceń i zamówień
c) wszystkich innych zaświadczeń i dokumentów dotyczących spraw finansowych wymagających podpisu Głównego Księgowego.
- Terminowo oraz prawidłowe i zgodne ze stanem faktycznym sporządzanie bilansu.

§ 12

Strukturę organizacyjną Grójeckiego Ośrodka Sportu „Mazowsze” przedstawia schemat organizacyjny, który stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.

R o z d z i a ł IV
Zadania działów, komórek organizacyjnych i stanowisk pracy.

§ 13

I. Główny Księgowy kieruje:
Działem finansowo – księgowym do zadań którego należy;
a) prowadzenie spraw płacowych (rachuba płac), naliczanie i terminowe odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne oraz prowadzenie rozliczeń podatkowych,
b) ewidencja księgowa,
c) prowadzenie kasy,
d) rozliczanie zobowiązań i należności,
e) prowadzenie, sprawdzanie i uzgadnianie zakupów zgodnie z Ustawą o zamówieniach publicznych.
a) Ponadto Głównemu Księgowemu podlegają recepcjoniści - kasjerzy.

§ 14

II. Kierownik działu administracyjno technicznego prowadzi całokształt spraw związanych
z eksploatacją obiektów GOS.
Do jego zadań należy:
a) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem wszystkich obiektów Ośrodka,
b) zaopatrzenie w środki chemiczne i środki czystości
c) nadzór nad pracą podległych pracowników: ratowników, konserwatorów maszyn
i urządzeń, konserwatorów urządzeń sportowych, pracowników zaplecza bazy noclegowej, basenu i hali sportowej,
d) przestrzeganie obowiązujących przepisów ustawowych oraz zaleceń jednostek kontrolujących i nadrzędnych, zwłaszcza przepisów technicznych, sanitarnoepidemiologicznych, przeciwpożarowych i BHP,
e) wnioskowanie w sprawach remontów i zakupów,
f) nadzór nad racjonalnym i ekonomicznym gospodarowaniem wodą, energią elektryczną, energią cieplną – prowadzenie bilansów zużycia.

III. Do zadań pracownika na stanowisku ds. organizacyjnych i osobowych należy:
a) Opracowywanie projektów regulaminów organizacyjnych, regulaminów pracy, instrukcji wewnętrznych i zarządzeń Dyrektora,
b) prawidłowa realizacja przepisów kodeksu pracy oraz innych przepisów określających prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników,
c) czuwanie nad pełnym i racjonalnym wykorzystaniem czasu pracy,
d) organizowanie spraw szkolenia zawodowego oraz szkoleń z zakresu BHP,
e) prowadzenie zakładowego archiwum akt,
f) zakup i ewidencja materiałów biurowych i gospodarczych,
g) prowadzenie ewidencji środków trwałych – księgi inwentarzowe,

§ 15

III. Do zadań pracownika na stanowisku ds. sportu należy:
a) sporządzanie harmonogramów zajęć sportowych na Hali Sportowej
b) sporządzanie kalendarza imprez sportowych oraz jego realizacja
c) czuwanie nad prawidłowym i zgodnym z przeznaczeniem korzystaniem z obiektów sportowych na Hali Sportowej oraz na Stadionie przy ul. Laskowej
d) inicjowanie imprez rekreacyjnych o charakterze masowym.

§ 16

IV. Ratownicy Krytej Pływalni ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób kąpiących się.
Są zobowiązani do:
a) pełnienia dyżuru na wyznaczonym stanowisku
b) stałego obserwowania powierzchni wody,
a) natychmiastowego reagowania na każdy sygnał wzywania pomocy,
b) reagowania na przypadki naruszania regulaminu,
c) niedopuszczania do kąpieli osób będących pod wpływem alkoholu.

§ 17

V. Do obowiązków recepcjonistów – kasjerek należy:
a) obsługa recepcji Hotelu, Krytej Pływalni i Hali Sportowej
b) fakturowanie świadczonych usług,
c) inkasowanie gotówki,
d) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem transportu

§ 18

VI. Do obowiązków konserwatorów urządzeń sportowych oraz konserwatorów maszyn
i urządzeń należy utrzymanie w należytym stanie i konserwacja obiektów i urządzeń sportowych oraz wszystkich maszyn i urządzeń na obiektach Ośrodka.


§ 19

VII. Do obowiązków pracowników obsługi Krytej pływalni, bazy noclegowej i Hali sportowej należy utrzymanie we wzorowym porządku i czystości obiektów przydzielonych im do sprzątania

R o z d z i a ł V
Ogólne obowiązki kierowników działów.

§ 20

I. Do ogólnych obowiązków kierowników Działów i stanowisk pracy, którym podlegają inni pracownicy należy:
1 .Organizacja pracy w kierowanym dziale.
2. Kontrola wewnętrzna w podległym dziale.
3. Instruowanie, informowanie i szkolenie podległych pracowników w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania wyznaczonych im zadań.
4. Sporządzanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników.
5. Kontrola przestrzegania przez podległych pracowników regulaminu, dyscypliny pracy, przepisów BHP i PPOŻ.
6. Opracowywanie projektów, wytycznych, instrukcji, regulaminów, zarządzeń, poleceń niezbędnych do prawidłowego wykonywania zadań przez nadzorowany dział.
7. Inicjowanie nowych rozwiązań i usprawnień kierowanego działu.
8. Znajomość zasad i zakresu działania całego Ośrodka.

II. Kierownicy działów i pracownicy na stanowiskach, którym podlega personel odpowiadają za całokształt działalności podległej komórki a w szczególności za:
1.terminowe i zgodne pod względem formalnym i rzeczowym wykonanie przez podległy dział wszystkich prac wynikających z zakresu pracy kierowanej komórki i dodatkowo zlecanych przez Dyrektora.
2. przestrzeganie przez podległych pracowników wszystkich przepisów, regulaminów
i zarządzeń.
3.Przestrzeganie pełnego i racjonalnego wykorzystania czasu , porządku i dyscypliny pracy przez podległych pracowników.
4.Prowadzenie terminowej sprawozdawczości.

III. Kierownicy działów posiadają uprawnienia do:
1.wnioskowania i udzielania opinii w sprawach kadrowych dotyczących kierowanej komórki. 2. występowania z wnioskami o udzielanie podległym pracownikom nagród, regulaminowych kar,
3. wnioskowania o udzielanie pracownikom urlopów wypoczynkowych.


§ 21

Szczegółowe zakresy obowiązków i uprawnień są osobno opracowane dla każdego kierownika i pracownika i znajdują się w jego aktach.

§ 22

Obowiązkiem każdego pracownika jest dokładna znajomość regulaminu oraz czynności ustalonych na zasadzie podanego w nim zakresu działania, ze szczególnym uwzględnieniem tych postanowień, które dotyczą danego pracownika.

R o z d z i a ł VI
Postanowienia końcowe.

§ 23

1.Regulamin Organizacyjny wraz ze Strukturą Organizacyjną podlega zatwierdzeniu przez Burmistrza Gminy i Miasta w Grójcu.
2. Po zatwierdzeniu niniejszy Regulamin skierowany zostanie do wykonania na podstawie Zarządzenia Dyrektora Ośrodka.

§ 24

Dyrektor Ośrodka upoważniony jest do dokonywania, w miarę potrzeb, zmian i uzupełnień
w zakresie działania poszczególnych stanowisk pracy.

§ 25

Wszelkie zmiany i uzupełnienia mogą być dokonane w formie aneksu w tym samym trybie jak jego nadanie.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 października 2021 13:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Redaktor Ugim
Ilość wyświetleń: 629
18 stycznia 2022 14:31 (Joanna Malinger) - Dodanie stanowiska: Dyrektor.
28 października 2021 08:57 (Redaktor Ugim) - Aktualizacja danych jednostki.
28 października 2021 08:56 (Redaktor Ugim) - Aktualizacja danych jednostki.