Adres
Al. Niepodległości 9
05-600 Grójec
Godziny pracy Zakładu Gospodarki Komunalnej w Grójcu: 7.30 - 15.30
NIP: 7972005750
Regon: 141873606
Konto bankowe: 50 9128 0002 2001 0017 5098 0001
Bank Spółdzielczy Grójec
Główny księgowy: Agnieszka Chojnacka
1. Magdalena Domeradzka - księgowa
2. Jerzy Drewniak – Administrator
3. Łukasz Piec – podinspektor
Do zadań Zakładu należy w szczególności:
Administrowanie i utrzymanie komunalnych zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych oraz budynków przyjętych w administrację zleconą.
Utrzymanie zieleni miejskiej (z wyłączeniem zieleni wysokiej), wraz z interwencyjnymi działaniami w tym zakresie oraz innych zadań zleconych przez Gminę.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XXXIX/312/09
Rady Miejskiej w Grójcu
z dnia 9 marca 2009 roku.
STATUT
Zakładu Gospodarki Komunalnej w Grójcu
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Zakład Gospodarki Komunalnej w Grójcu, zwany dalej Zakładem, działa na podstawie:
ustawy z dnia 08.03.1990r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
ustawy z dnia 30.06.2005r. o finansach publicznych (t.j. z 2005r. Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),
postanowień niniejszego statutu.
§ 2
Siedziba Zakładu mieści się w Grójcu przy ulicy Laskowej nr 6.
Zakład działa na terenie Gminy i Miasta Grójec.
Zakład może używać nazwy skróconej: ZGK.
Nadzór nad Zakładem sprawuje Burmistrz Gminy i Miasta Grójec.
§ 3
Zakład Gospodarki Komunalnej w Grójcu jest zakładem budżetowym i działa na zasadach określonych dla zakładów budżetowych.
§ 4
Zakład używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i z adresem siedziby.
Rozdział II
Przedmiot działalności
§ 5
Podstawowym celem Zakładu jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy i miasta Grójec i dbałość o ich wykonanie z uwzględnieniem interesu gminy.
§ 6
Do zadań Zakładu należy w szczególności :
administrowanie i utrzymanie komunalnych zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych oraz budynków przyjętych w administrację zleconą,
prowadzenie wysypisk komunalnych i utylizacji odpadów komunalnych,
utrzymanie czystości, organizowanie i zlecanie zadań związanych z utrzymaniem w czystości ulic, chodników, placów, zieleni miejskiej i obiektów użyteczności publicznej,
całoroczne utrzymanie dróg, chodników, placów, parków, wiat przystankowych, znaków drogowych oraz remonty cząstkowe dróg i chodników.
§ 7
Zakład może świadczyć usługi dla innych gmin, osób fizycznych i prawnych odpłatnie.
Rozdział III
Organy Zakładu
§ 8
Zakład jest reprezentowany przez Dyrektora Zakładu.
Do składania oświadczeń w imieniu Zakładu w zakresie jego zobowiązań majątkowych wymagane jest współdziałanie dwóch upoważnionych osób posiadających wzory podpisów w banku prowadzącym obsługę kasową.
Osobami upoważnionymi są : Dyrektor Zakładu i Główny Księgowy lub inne osoby upoważnione przez Dyrektora Zakładu.
Głównego Księgowego Zakładu zatrudnia Dyrektor Zakładu.
Nadzór funkcjonalny nad Zakładem sprawuje Burmistrz Gminy i Miasta Grójec.
Rozdział IV
Zasady działania Zakładu
§ 9
Zakład prowadzi gospodarkę finansową i rozlicza się na zasadach przewidzianych w przepisach prawa dla zakładów budżetowych.
§ 10
Bieżącą działalność Zakład utrzymuje z przychodów własnych, w szczególności zaś z czynszów za lokale mieszkalne i lokale użytkowe, utylizację odpadów komunalnych oraz dotacji przedmiotowej i prowadzonej działalności gospodarczej określonej przepisami prawa.
Podstawą gospodarki finansowej Zakładu jest plan finansowy.
Zakład posiada odrębny rachunek bankowy i prowadzi księgowość zgodnie z przepisami obowiązującymi dla zakładów budżetowych.
Rachunkowość Zakładu prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi przepisami w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
Statut Zakładu oraz jego zmiany uchwala Rada Miejska w Grójcu.
Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta Grójec do uchwalenia w porozumieniu z Dyrektorem Zakładu Gospodarki Komunalnej w Grójcu pierwszego Regulaminu Organizacyjnego w terminie do 31.VIII.2009 roku.
Zmiany Regulaminu Organizacyjnego Zakładu wymagają zatwierdzenia przez Burmistrza Gminy i Miasta Grójec.
Przewodniczący Rady
/ - - - - - - - - - - - /
Grzegorz Pruś
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
27 października 2021 13:08
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Redaktor Ugim
Ilość wyświetleń:
3074
12 stycznia 2024 09:18 (
Michał Bogucki) - Aktualizacja danych jednostki.
11 stycznia 2024 16:13 (
Michał Bogucki) - Aktualizacja danych jednostki.
28 października 2021 09:11 (
Redaktor Ugim) - Aktualizacja danych jednostki.
27 października 2021 13:27 (
Redaktor Ugim) - Aktualizacja danych jednostki.
27 października 2021 13:27 (
Redaktor Ugim) - Aktualizacja danych jednostki.
27 października 2021 13:08 (
Redaktor Ugim) - Utworzenie jednostki.