Zgłoszenie (zmiana, wygaśnięcie) obowiązku podatkowego w podatku rolnym – osoby prawne

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz (DR-1) Deklaracja na podatek rolny, załącznik ZR-1/A i ewentualnie ZR-1/B – do 15 stycznia każdego roku lub w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie (zmianę, wygaśnięcie) obowiązku podatkowego

Opłaty

Nie występuje

Termin i sposób załatwienia

Podatnik składa wypełniony formularze  w pokoju nr 1 lub w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy i Miasta.

Termin załatwienia sprawy:
Do 60 dni.

Podstawa prawna

1) Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (t.j.: Dz.U. z 2013r. poz.1381 z późn. zm.)
2) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz.U. z 2015r.poz. 613 z późn. zm.)
3) Informacja w sprawie ceny żyta stanowiącej podstawę ustalenia stawki podatku rolnego dostępna jest: menu przedmiotowe/podatki/stawki pod. i opł. lokalnych/podatek rolny

Tryb odwoławczy

Tylko w przypadku, gdy organ podatkowy stwierdzi, że złożona deklaracja jest niezgodna ze stanem faktycznym lub prawnym lub deklaracja nie została złożona i wyda decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego – odwołanie od decyzji za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Grójec do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Inne informacje

Załączniki:
W przypadku korekty deklaracji - informacja o przyczynach korekty.

Formularze:
OGÓLNOPOLSKIE FORMULARZE PODATKOWE od 01.07.2019r.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 października 2021 08:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Redaktor Ugim
Ilość wyświetleń: 286
31 stycznia 2024 16:12 (Rafał Markiewicz) - Aktualizacja danych sprawy.
22 października 2021 08:58 (Redaktor Ugim) - Utworzenie sprawy.