Zgłoszenie (zmiana, wygaśnięcie) obowiązku podatkowego w podatku od środków transportowych

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz (DT-1) Deklaracja na podatek od środków transportowych wraz z załącznikiem DT-1/A o posiadanych środkach transportowych – do 15 lutego każdego roku lub w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie (zmianę, wygaśnięcie) obowiązku podatkowego.

Załączniki:
W przypadku korekty deklaracji należy dołączyć dokument potwierdzający datę nabycia lub zbycia środka transportowego (np. umowa kupna-sprzedaży, faktura, itp.)

Miejsce złożenia dokumentów

Podatnik składa wypełniony formularz deklaracji (DT-1) i załącznik DT-1/A w pokoju nr 33 lub w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy i Miasta.

Opłaty

Zwolnione z opłaty skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Do 60 dni.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j.: Dz.U. z 2014r. poz. 849 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz.U. z 2015r.poz. 613 z późn. zm.)
  3. Uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia wysokości stawek w podatku od śr. transportowych na poszczególne lata podatkowe zamieszczone w: podatki, stawki podatków i opłat lokalnych, podatek od śr. transportowych.

Tryb odwoławczy

Tylko w przypadku, gdy organ podatkowy stwierdzi, że złożona deklaracja jest niezgodna ze stanem faktycznym lub prawnym lub podatnik nie złożył deklaracji i wyda decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego – odwołanie od decyzji za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Grójec do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Inne informacje

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 października 2021 09:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Redaktor Ugim
Ilość wyświetleń: 256
22 października 2021 09:05 (Redaktor Ugim) - Utworzenie sprawy.