Zgłoszenie (zmiana, wygaśnięcie) obowiązku podatkowego w podatku leśnym – osoby prawne

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz (DL-1) Deklaracja na podatek leśny z załącznikiem ZL-1/A  i ewentualnie ZL-1/B – do 15 stycznia każdego roku lub w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie (zmianę, wygaśnięcie) obowiązku podatkowego.


Załączniki:
W przypadku korekty deklaracji - informacja o przyczynach korekty.

Miejsce złożenia dokumentów

Podatnik składa wypełniony formularz deklaracji (DL-1) z załącznikami  w pokoju nr 1 lub w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy i Miasta.

Opłaty

Nie występuje

Termin i sposób załatwienia

Do 60 dni.

Podstawa prawna

1) Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (Dz.U. z 2013r. poz. 465)
2) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz.U. z 2015r. poz. 613 z późn. zm.)
3) Informacja w sprawie ceny drewna stanowiącej podstawę ustalenia stawki podatku leśnego dostępna jest: menu przedmiotowe/podatki/stawki pod. i opł. lokalnych/podatek leśny

Tryb odwoławczy

Tylko w przypadku, gdy organ podatkowy stwierdzi, że złożona deklaracja jest niezgodna ze stanem faktycznym lub prawnym lub deklaracja nie została złożona i wyda decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego – odwołanie od decyzji za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Grójec do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Inne informacje

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 października 2021 09:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Redaktor Ugim
Ilość wyświetleń: 250
22 października 2021 09:08 (Redaktor Ugim) - Utworzenie sprawy.