Otwarte konkursy ofert

Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2022 roku przez organizacje oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego

Załącznik

do Zarządzenia Nr WO.0050.12.2022

Burmistrza Gminy i Miasta Grójec

z dnia 17.01.2022 r.

 

 

OGŁOSZENIE

 

Burmistrz Gminy i Miasta Grójec

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych

w 2022 roku przez organizacje oraz podmioty prowadzące

działalność pożytku publicznego

 

 

 

  1. Na podstawie art. 13 w związku z art.4 ust.1 pkt. 6, 10, 14, 15, 16, 17 i 19 ustawy
    z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
    (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057), art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 2268 z późn. zm.) ogłasza się Otwarty Konkurs Ofert na realizację zadań publicznych Gminy i Miasta Grójec w 2022 r. w zakresie: Upowszechniania kultury fizycznej, sportu, rekreacji, turystyki pieszej i rowerowej oraz z zakresu pomocy społecznej.
  2. W związku z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każda oferta zgłaszana do konkursu powinna uwzględniać realizację działań na rzecz równego dostępu do działalności prowadzonej przez organizację pozarządową dla osób
    ze szczególnymi potrzebami.
  3. Biorąc pod uwagę ryzyka i zagrożenia dotyczące sytuacji epidemicznej związanej
    z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 oraz wynikającymi z tego faktu ograniczeniami, realizacja działań opisanych w ramach projektu zgłaszanego
    do konkursu musi uwzględniać spełnianie wszelkich aktualnych wymagań związanych
    z bieżącą sytuacją epidemiczną, zgodnie z obowiązującymi i systematycznie aktualizowanymi przepisami o ograniczeniach, nakazach i zakazach określonych
    w związku z wystąpieniem stanu epidemii w Polsce.
  4. Zlecenie realizacji zadań publicznych nastąpi w formie wspierania wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji, która nie będzie pokrywać pełnych kosztów realizacji zadania.
    1.        I.             
  1.  Rodzaj zadania

Upowszechnianie kultury fizycznej, sportu, rekreacji, turystyki pieszej i rowerowej w dziedzinach:

1.  Zadanie 1                    - piłka nożna na terenie Gminy i Miasta Grójec

2.  Zadanie 2                    - piłka koszykowa na terenie Gminy i Miasta Grójec

3.  Zadanie 3                    - organizowanie rajdów pieszych

4.  Zadanie 4                    - organizowanie rajdów rowerowych

5.  Zadanie 5                    - zorganizowanie obozu szkoleniowo –wypoczynkowego w  

  okresie letnim 2022 dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy
  i Miasta Grójec.

6.  Zadanie 6                    - tenis ziemny - zajęcia dla dzieci i młodzieży

7.  Zadanie 7                    - pływanie sportowe

8.  Zadanie 8                    - karate

 

 

 

 

  1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

Na realizację zadań będących przedmiotem konkursu przeznacza się kwotę 568 000,00 zł
z podziałem na:

- zadanie 1 -  375 000,00 zł                                               

- zadanie 2 -  100 000,00 zł                                   

- zadanie 3 -    13 000,00 zł                                    

- zadanie 4            -      6 000,00 zł

- zadanie 5 -    25 000,00 zł                                  

- zadanie 6 -    10 000,00 zł                                  

- zadanie 7 -    24 000,00 zł

- zadanie 8 -    15 000,00 zł

 

 

  1. Rodzaj zadania.

Działanie z zakresu pomocy społecznej.

  1. Zadanie 1 – organizowanie wydawania 1 gorącego posiłku dla osób, które własnym staraniem nie mogą go sobie zapewnić w tym dla osób dotkniętych problemami alkoholowymi, skierowanych przez Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grójcu.
  2. Zadanie 2 – świadczenie opieki medycznej nad pacjentem obłożnie chorym
    oraz opieka paliatywna nad pacjentem w ostatnim stadium choroby nowotworowej.

 

 

  1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.

Na realizację zadań będących przedmiotem konkursu przeznacza się kwotę 90 000,00 zł z podziałem na:

- zadanie 1 – 70 000,00 zł

- zadanie 2 – 20 000,00 zł

 

  1. Zasady przyznawania dotacji.
  1. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1057 z późn. zm.)
  2. Zlecenie realizacji zadania przez gminę nastąpi w trybie określonym w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1057 z późn. zm.) działające na terenie Gminy i Miasta Grójec
    lub na rzecz jej mieszkańców.
  3. Złożona oferta musi spełniać wymagania wyszczególnione w art. 14 ustawy z dnia                24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U.
    z 2020 r., poz. 1057 z późn. zm.) i Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz  wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r., poz. 2057 z późn. zm.).
  4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  5. Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana
    w postępowaniu konkursowym. W konkursie może zostać wybrana więcej niż jedna oferta.
  6. Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Burmistrzem Gminy i Miasta Grójec, a podmiotem, którego oferta zostanie wybrana.
  7. Po zakończeniu realizacji zadania podmiot dotowany zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania
    w terminie 30 dni od zakończenia zadania. Sprawozdanie to musi być zgodne
    z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U.
    z 2018 r., poz. 2057)
  8. Dofinansowanie nie może przekraczać 95% całkowitych kosztów zadania.
  9. W przypadku, gdy suma wnioskowanych dofinansowań, wynikająca ze złożonych ofert, przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość weryfikacji kosztów oraz zmniejszania wielkości wnioskowanego dofinansowania.
  10. Po zaakceptowaniu przez Oferenta zmniejszonej kwoty dotacji, Oferent zobowiązany jest do złożenia zaktualizowanej kalkulacji kosztów realizacji zadania, planu i harmonogramu, aktualizacji rezultatów, jeżeli uległy zmianom.
  11. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na: remonty, adaptację pomieszczeń, wydatki inwestycyjne, zakup gruntów, działalność gospodarczą, działalność polityczną i religijną, udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym i prawnym
    oraz realizację zadań już zleconych danej jednostce przez Gminę

 

  1. Terminy i warunki realizacji zadania
  1. Terminy realizacji zadań objętych konkursem ustala się od dnia rozstrzygnięcia konkursu do 15 grudnia 2022 r.
    W przypadku zadania 5 – zorganizowanie obozu szkoleniowo –wypoczynkowego
    w okresie letnim 2022 dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy i Miasta Grójec termin realizacji ustala się  od 01.06.2022 do 30.09.2022.
  2. Termin wydatkowania środków w celu realizacji zadania:

a) z dotacji – od dnia podpisania umowy o realizację zadania publicznego
do 15.12.2022 r.,

b) z innych środków finansowych – od dnia rozstrzygnięcia konkursu do 15.12.2022 r.

  1. Warunki realizacji zadania
  1. Oferent realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679
    z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
    z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach
    z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 305 z późn. zm.).
  2. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej
    na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
  3. Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową
    oraz przepisami, w zakresie opisanym w ofercie.
  4. Oferty można składać w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Gminy i Miasta w Grójcu, ul. Józefa Piłsudskiego 47, 05-600 Grójec lub przesłać drogą pocztową na adres:
    Urząd Gminy i Miasta w Grójcu, ul. Józefa Piłsudskiego 47, 05-600 Grójec w terminie
    do dnia 09.02.2022 r. do godz. 1500.
  5. Oferty, które zostaną złożone po tym terminie (niezależnie od daty stempla pocztowego) nie będą brane pod uwagę w konkursie i zostaną zwrócone oferentowi bez otwierania.
  6. Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie, na której należy umieścić następujące informacje:
  1. Termin składania ofert

- pełną nazwę oferenta i jego adres oraz

- tytuł zadania zgodny z ogłoszeniem  o otwartym konkursie ofert

  1. Odpowiedzialność za dostarczenie oferty w terminie spoczywa na wnioskodawcy i żadne wyjaśnienia dotyczące opóźnień wynikających z winy wnioskodawcy lub poczty nie będą brane pod uwagę.
  2. Do oferty należy dołączyć:

-   w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym,
kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający status prawny oferenta. Odpis musi być zgodny ze stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany;

-   w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru- dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta/ów;

-   w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3
pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, do oferty należy dołączyć kopię umowy lub statutu spółki potwierdzona za zgodność z oryginałem.

  1. Kopie wszystkich dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu (każda strona).
  2. Ofertę należy sporządzić wg następujących zasad:

-        formularz oferty należy opracować w języku polskim

-        nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem oferty

-        oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy oferenta czy zgłaszanego przez niego projektu, należy to jasno zaznaczyć (np. wpisać „nie dotyczy”).

  1. Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne i nieprawidłowo wypełnione lub złożone                  po terminie nie będą rozpatrywane.
  2. Formularz oferty dostępny jest w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy i Miasta                    w Grójcu lub na stronie internetowej pod adresem https://grojecmiasto.pl
  3. Dodatkowych informacji na temat warunków i możliwości uzyskania dotacji udziela – Monika Adamska tel. 48  664 30 91w. 303,
    e-mail:monika.adamska@grojecmiasto.pl

 

  1.   IX.            Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty.
  2.  Burmistrz Gminy i Miasta Grójec powoła Komisję Konkursową w celu opiniowania złożonych ofert.
  3. Wybór ofert nastąpi w terminie nie przekraczającym 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  4. Przy rozpatrywaniu ofert uwzględnia się:
  1. ocenę możliwości realizacji zadania przez oferenta, w szczególności:

- liczbę członków organizacji zaangażowanych w realizację zadnia oraz korzystających
z efektu

- doświadczenie w realizacji podobnych zadań w poprzednich okresach,

- proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie

- możliwość wykonania zaplanowanych działań w przewidzianym czasie i przy zaplanowanych kosztach,

- analizę i ocenę zleconych zadań publicznych organizacjom, które w latach poprzednich realizowały zlecone przez Gminę Grójec zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność
i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanej dotacji.

- złożenie w terminie poprawnego sprawozdania z realizacji zadania za poprzedni rok (jeśli dotyczy),

b. ocenę przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym:

- wysokość środków własnych

- wysokość środków pochodzących z innych źródeł,

c. zgodność oferty z celami konkursu

d. wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.

  1. Wyboru oferty dokonuje Burmistrz Gminy i Miasta Grójec w formie zarządzenia,
    po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
  2. Od decyzji Burmistrza w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
  1. Wyniki konkursu.
  1. Wykaz podmiotów wraz z nazwą zadania publicznego i wysokością przyznanych środków zostaną zamieszczone:

-     w Biuletynie Informacji Publicznej,

-     na tablicy w Urzędzie Gminy i Miasta w Grójcu,

-     na stronie internetowej pod adresem: https://grojecmiasto.pl

O wynikach konkursu oferenci zostaną powiadomieni pisemnie.

  1. Po zakończeniu realizacji zadania podmiot dotowany zobowiązany jest
    do przedstawienia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego
    z wykonania zadania w terminie 30 dni od zakończenia zadania. Sprawozdanie to musi być zgodne z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań
    z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057)
  2. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do nierozdysponowania wszystkich środków przewidzianych w ogłoszeniu o konkursie.
  3. Gmina Grójec zastrzega sobie możliwość pozostawienia konkursu bez rozstrzygnięcia.
  4. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do jego odwołania bez podania przyczyny oraz przedłużenia terminu jego rozstrzygnięcia.
  1. Informacja o zrealizowanych przez Gminę Grójec w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa
    w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

Wyszczególnienie

2021 rok

 

2022 rok

realizacja zadań z zakresu upowszechnianie kultury fizycznej, sportu, rekreacji, turystyki pieszej i rowerowej

 

561 000,00 zł

 

0 zł

organizowanie wydawania gorącego posiłku dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej w tym również z rodzin dotkniętych problemami alkoholowymi skierowanych przez Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grójcu

 

 

35 450,00 zł

 

 

0 zł

świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi

 

20 000,00 zł

 

0 zł

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Zespół ds. pozyskiwania środkow zewnętrznych
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 stycznia 2022 14:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Joanna Malinger
Ilość wyświetleń: 500
18 stycznia 2022 14:53 (Joanna Malinger) - Dodanie załącznika [zarzadzenie_12__otwarty_konkurs_ofert.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
18 stycznia 2022 14:52 (Joanna Malinger) - Dodanie załącznika [zal_do_zarzadzenia_ogloszenie_kultura_fizyczna_2022.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
18 stycznia 2022 14:52 (Joanna Malinger) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)