Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
Karta Informacyjna
Informacja dla przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, znajdujących się na terenie gminy Grójec.
Zgodnie z art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. Nr z 2021 r. poz. 888 ze zm.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 162 ).
Burmistrz Gminy i Miasta Grójec jest organem właściwym do dokonania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Grójec.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości następuje w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami.
Jeżeli organ nie dokona wpisu w ww. terminie, a od dnia wpływu wniosku do organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Organ dokonując wpisu do rejestru, nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy oraz wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.
Wymagane wnioski i dokumenty:
-firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
-numer identyfikacji podatkowej (NIP);
-określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych (kody)
W/w dokumenty składamy w :
Urzędzie Gminy i Miasta Grójec
Ul. Piłsudskiego 47, 05-600 Grójec
W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych
Burmistrz wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek.
Wykreślenie z rejestru z urzędu następuje w następujących przypadkach:
Burmistrz miasta wydaje decyzję o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem , w przypadkach, gdy:
W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć Burmistrzowi Gminy i Miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru
Zgodnie z art. 9n ust. 6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 13 września 1996r.podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania rocznych sprawozdań. Sprawozdanie jest przekazywane Burmistrzowi Gminy i Miasta za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, w terminie do dnia 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy .
Podmiot, który w danym roku nie odbierał na terenie Gminy i Miasta Grójec odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, przekazuje Burmistrzowi Gminy i Miasta w terminie do dnia 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, sprawozdanie zerowe.
Sprawozdanie roczne przekazywane jest w terminie do 31 stycznia.
Niezłożenie ww. sprawozdania w ustawowym terminie skutkuje nałożeniem kary pieniężnej zgodnie z art. 9x ust.1 pkt 5 ww. ustawy.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
Opłatę skarbową można dokonać przelewem lub przekazem na konto :
Urzędu Gminy i Miasta Grójec ul. Piłsudskiego 47 05-600 Grójec
Nr 64 1240 5703 1111 0000 4901 3690
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano wpisu do rejestru działalności regulowanej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.
Podstawa prawna:
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy
Wydział Gospodarki Odpadami – Naczelnik Wydziału: Małgorzata Dworakowska
Szczegółowe informacje: Małgorzata Dworakowska
ul. Mszczonowska 23, 05-600 Grójec
tel: 48 679 48 4.
Załączniki
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025